Pojazdové kolieska
-
Prístrojové kolieska
-
Nábytkové a dizajnové kolieska
-
Transportné priemyselné kolieska
-
Polyamidové - silónové kolesá
-
Kolesá s polyuretánovým behúňom
-
Kolesá pre vysoké teploty
-
Prístrojové hygienické kolesá
-
Kolieska s modrým behúňom
-
Antistatické kolieska
-
Samostatné kolesá
-
Kolieska s termoplastickou gumou
-
Nerezové kolesá
-
Príslušenstvo pre kolieska
Najpredávanejšie
Pokiaľ si neviete rady s výberom pojazdových koliesok, využite naše 17-ročné skúsenosti a kontaktujte nás. Radi vám navrhneme najlepšie možné riešenie pre vašu aplikáciu.
V našom sortimente nájdete tieto druhy pojazdových koliesok: prístrojové kolieska, antistatické kolieska, nábytkové kolieska, transportné priemyselné kolieska, polyamidové kolieska, kolesá do vysokých teplôt, kolieska s polyuretánovým behúňom, ale aj samostatné kolieska.
Základné informácie týkajúce sa pojazdových koliesok, koliesok a kolies
Koleso sa skladá z behúňa, zo stredu kolesa a z ložiska kolesa. Pre každú súčasť je možné vybrať rôzne materiály a vyhotovenia. Napríklad materiály behúňa sú rozdelené na tvrdé a mäkké v závislosti od rôznych typov podláh. Stred kolesa môže byť vyrobený z oceľových plechov, plastov, zo zinku alebo z liateho kovu a sú k dispozícii tri hlavné skupiny ložísk kolies: klzné ložisko, guľôčkové ložisko a ihlové ložisko.
Pojazdové kolieska na vozíky a skrine sa skladajú z kolesa, vidlice a uchytenia. K dispozícii sú aj rôzne verzie. Vidlice sú k dispozícii ako pevné alebo otočné, v ktorých je pojazdové koliesko upevnené alebo je otočné. Ako materiál vidlice sa často používa oceľový plech alebo tvárna liatina. Koliesko je pomocou uchytenia spojené so zariadením, s aplikáciou alebo vozíkom. V závislosti od aplikácie je možné použiť uchytenie na skrutku, platničku alebo čap.
Ponúkame priemery koliesok od 50 mm až do 250 mm s nosnosťou koliesok od 40 kg až do zaťaženia niekoľko ton.
Správny výpočet dynamického zaťaženia pojazdových koliesok:
Pojazdové koliesko má pevne jazdiť po podlahe, ale to je väčšinou len teória. Na nerovnom povrchu pri prahoch dverí, pri prejazde cez koľaje strácajú kolieska na krátky čas kontakt s povrchom, sú preťažené alebo dosadajú len tri zo štyroch koliesok, a musia tak niesť plnú záťaž.
Aby ste našli najvhodnejšie transportné priemyselné kolieska s brzdou a kolesá pre vaše dopravné zariadenia, musí byť zistené celkové zaťaženie. To sa rovná hmotnosti samotného dopravného zariadenia plus hmotnosti záťaže. Toto celkové zaťaženie musí byť rozdelené počtom nosných koliesok. Obvykle sa od celkového počtu koliesok odčíta jedno koliesko, čo umožňuje, že na nerovných povrchoch nie sú všetky kolieska v kontakte s podlahou súčasne, čo znamená, že hmotnosť nesú iba tri kolieska namiesto štyroch.
Príklad:
Dopravné zariadenie s hmotnosťou 50 kg by malo byť schopné prepraviť celkovo 250 kg. Používajú sa štyri kolieska.
Celková nosnosť T sa vypočíta:
T = (50 kg + 250 kg)/3 T = 100 kg
Dynamická nosnosť koliesok alebo kolies v tomto príklade musí byť teda 100 kg.
Najmä pri ťažkotonážnych pojazdových kolieskach musí byť zohľadnený bezpečnostný faktor. Ten závisí od druhu dopravy (ručné alebo motorizované) a oblasti použitia.
Nosnosť sa uvádza pri rýchlosti 4 km/hod., čo zodpovedá rýchlosti chôdze
Druhy ložísk:
Ihlové ložisko
Tento typ ložiska je robustný a odolný proti nárazom. Ihlové ložiská sa okrem klzných a presných guľôčkových ložísk odporúčajú predovšetkým pre priemyselné kolieska. Medzi ich dôležité vlastnosti patrí nízka montážna výška, relatívne nízky valivý odpor a vysoká nosnosť. Kolieska s ihlovým ložiskom by nemali prekročiť rýchlosť jazdy 4 km/h, čo je zhruba rýchlosť chôdze.
Venčekové ložisko
Venčekové ložiská sú jednou z najdôležitejších podskupín guľôčkových ložísk. Veľkou výhodou tohto typu ložiska v porovnaní s klzným ložiskom je použitie guľôčok. Okrem toho ponúka ešte lepšie jazdné vlastnosti.
Presné guľôčkové ložisko
Skupina jednoradových presných guľôčkových ložísk (tiež radiálnych presných guľôčkových ložísk) v rôznych vyhotoveniach je typom ložiska v najvyššej kvalite podľa noriem DIN. Dokonca aj pri extrémne vysokom zaťažení sú guľôčkové ložiská vybavené nízkym valivým odporom.